Hypotheektraject

Er zijn veel verschillende hypotheekvormen. Om de beste hypotheekvorm voor u te kunnen kiezen, werken we volgens een effectief stappenplan. Uw persoonlijk adviseur, die ook in de avonduren beschikbaar is, begeleidt u en maakt het u zo gemakkelijk mogelijk.

Telefonische
intake

Persoonlijk
adviesgesprek

Aanbod
hypotheek
bespreken

Beoordeling
documenten
en acceptatie

Afronding
bij de
notaris

Nazorg

In dit stappenplan leggen wij precies uit welke stappen worden doorlopen bij de aanvraag van uw hypotheek.
Dit zijn de stappen na dat u persoonlijk adviesgesprek heeft gehad en een opdrachtbevestiging bij ons heeft getekend, waardoor u als klant mogen verwelkomen.

  1. Documenten mailen

Nadat wij de documenten die nodig zijn voor de aanvraag van het renteaanbod hebben ontvangen, keuren wij deze op werkdagen binnen 48 uur.

Documenten ten behoeve van de aanvraag van het renteaanbod voor oversluiters en doorstromers:

  • Kopie van uw paspoort of uw identiteitsbewijs;
  • Recente loonstrook (niet ouder dan 3 maanden);
  • Werkgeversverklaring;
  • Intentieverklaring (bij een tijdelijk contract);
  • Overzicht huidige hypotheek (niet ouder dan 2 maanden);
  • Lopende Leven-, beleggings-, overlijdensrisicoverzekeringen
  • Pensioengegevens via www.mijnpensioenoverzicht.nl (indien sprake van pensioen of binnen 10 jaar);
  • Jaarcijfers, aangiftes en aanslagen van de afgelopen drie kalenderjaren (als u zzp’er bent);
  • Bankafschrift met vermelding van uw IBAN rekeningnummer;
  • Meest recente aangifte inkomstenbelasting
  • Jaaropgave 2012 of een inkomstenbelasting 2012 i.v.m. overgangsregeling voor hypotheken die op 31 december 2012 al bestonden. (als u een aflossingsvrij deel in uw nieuwe hypotheek wilt)

Voor aankoop van een woning hebben we ook de volgende extra documenten nodig:

  • (Concept) Koopovereenkomst (bij aankoop van een bestaande woning);
  • (Concept) Koop/aannemingsovereenkomst (bij aankoop van nieuwbouw);
  1. Renteaanbod aanvragen

Zijn de documenten juist en volledig, dan vragen wij het renteaanbod voor u aan. Deze ontvangt u binnen  gemiddeld 2 werkdagen.

  1. Tekenen renteaanbod

Het call center neemt in de avond uren contact met u op voor een afspraak met uw adviseur. De adviseur komt bij u langs om het renteaanbod met u door te nemen en te controleren of het renteaanbod klopt en alle informatie met wat is besproken aan tafel in het eerste gesprek.

  1. Inhoudelijke beoordeling documenten

Na het ontvangen van het getekende renteaanbod zal de geldverstrekker u nog vragen om aanvullende documenten aan te leveren, deze staan in het renteaanbod van de desbetreffende geldverstrekker. Denk hierbij aan:

  • Meest recente aangifte inkomstenbelasting
  • Acceptatiebevestiging ORV inclusief verpanding (als u de ORV niet via ons afsluit)
  • Rekeningafschrift van spaarrekening(en) voor aantonen eigen geld
  • Verbouwingsspecificatie
  • Arbeidsovereenkomst (als die minder dan 6 maanden geleden is ingegaan)
  • Formulier SEPA machtiging
  • Eigendomsbewijs oude woning
  • Taxatierapport (gevalideerd door het NWWI);

Bij een aankoop van een woning extra documenten

  • Getekend aanvraagformulier bankgarantie

Bovenstaande procedure vindt plaats volgens het 4-ogen principe. Met andere woorden: er vindt een eerste en een tweede beoordeling plaats na dat alle stukken zijn ontvangen zoals in het renteaanbod is opgevraagd.

Het kan zijn dat de bank na het keuren van deze documenten nog om aanvullende documenten vraagt waardoor u deze later in het proces nog dient toe te sturen. Hierdoor kan het aanvraagproces vertraging oplopen.

  1. Finaal akkoord.

Nadat de geldverstrekker alle benodigde hypotheekdocumenten heeft gecontroleerd, brengen ze de definitieve offerte uit ter ondertekening. Nadat de geldverstrekker u definitieve offerte heeft ontvangen, brengen ze het finaal akkoord uit en worden de stukken naar de notaris verstuurd zodat u een afspraak kunt maken met de notaris. Uw hypotheek is rond!

  1. Nazorg

Gedurende de gehele looptijd houden wij uw hypotheek voor u in de gaten bij marktontwikkelingen zoals rentewijzigingen en wijziging hypotheekvormen.

 

Vrijblijvend een afspraak maken?

Wij nemen contact met u op om uw wensen en onze mogelijkheden te bespreken.

Onze specialisten

Daniel Ligtermoet
Financieel adviseur
06-53583155
D.Ligtermoet@financielerekenkamer.nl
Gertie Rozema
Verzekeringsadviseur
0546-544622
Verzekeringen@financielerekenkamer.nl

Onze diensten

DOWNLOADS Bekijk de documenten.

Direct contact?

Neem contact met ons op via het onderstaande nummer:

+31 546 544 622

Contactformulier

Volg ons op Facebook

Facebook Pagelike Widget
Volg ons op Facebook!

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten