Er zijn veel verschillende hypotheekvormen. Om de beste hypotheekvorm voor u te kunnen kiezen, werken we volgens een effectief stappenplan. Uw persoonlijk adviseur, die ook in de avonduren beschikbaar is, begeleidt u en maakt het u zo gemakkelijk mogelijk.
In dit stappenplan leggen wij precies uit welke stappen worden doorlopen bij de aanvraag van uw hypotheek.
Dit zijn de stappen na dat u persoonlijk adviesgesprek heeft gehad en een opdrachtbevestiging bij ons heeft getekend, waardoor u als klant mogen verwelkomen.
Nadat wij de documenten die nodig zijn voor de aanvraag van het renteaanbod hebben ontvangen, keuren wij deze op werkdagen binnen 48 uur.
Documenten ten behoeve van de aanvraag van het renteaanbod voor oversluiters en doorstromers:
Voor aankoop van een woning hebben we ook de volgende extra documenten nodig:
Zijn de documenten juist en volledig, dan vragen wij het renteaanbod voor u aan. Deze ontvangt u binnen gemiddeld 2 werkdagen.
Het call center neemt in de avond uren contact met u op voor een afspraak met uw adviseur. De adviseur komt bij u langs om het renteaanbod met u door te nemen en te controleren of het renteaanbod klopt en alle informatie met wat is besproken aan tafel in het eerste gesprek.
Na het ontvangen van het getekende renteaanbod zal de geldverstrekker u nog vragen om aanvullende documenten aan te leveren, deze staan in het renteaanbod van de desbetreffende geldverstrekker. Denk hierbij aan:
Bij een aankoop van een woning extra documenten
Bovenstaande procedure vindt plaats volgens het 4-ogen principe. Met andere woorden: er vindt een eerste en een tweede beoordeling plaats na dat alle stukken zijn ontvangen zoals in het renteaanbod is opgevraagd.
Het kan zijn dat de bank na het keuren van deze documenten nog om aanvullende documenten vraagt waardoor u deze later in het proces nog dient toe te sturen. Hierdoor kan het aanvraagproces vertraging oplopen.
Nadat de geldverstrekker alle benodigde hypotheekdocumenten heeft gecontroleerd, brengen ze de definitieve offerte uit ter ondertekening. Nadat de geldverstrekker u definitieve offerte heeft ontvangen, brengen ze het finaal akkoord uit en worden de stukken naar de notaris verstuurd zodat u een afspraak kunt maken met de notaris. Uw hypotheek is rond!
Gedurende de gehele looptijd houden wij uw hypotheek voor u in de gaten bij marktontwikkelingen zoals rentewijzigingen en wijziging hypotheekvormen.
Neem contact met ons op via het onderstaande nummer:
+31 546 544 622
Heeft u vragen? WhatsApp ons!
Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie
De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.