Hoe lever ik documenten in één keer goed aan?
Wij van de Financiële Rekenkamer willen jouw hypotheekaanvraag zo snel mogelijk rond hebben. Je kunt er zelf voor zorgen dat alle benodigde documenten meteen op de juiste manier worden aangeleverd. Wij spannen ons hierna tot het uiterste in om je hypotheekaanvraag snel en efficiënt te laten verlopen. Want als je snelheid van belang is bij het regelen van je hypotheek, is het erg vervelend als een document afgekeurd moet worden.
U vind ook op onze pagina hypotheektraject de stappen. In dit stappenplan leggen wij precies uit welke stappen worden doorlopen bij de aanvraag van je hypotheek en hoeveel tijd elke stap gemiddeld in beslag neemt.
Helaas komen we in deze fase soms fouten tegen in die hypotheek-stukken. In de meeste gevallen gaat het gewoon om een invul-foutje. Soms blijkt er iets meer aan de hand te zijn en kan de hypotheekaanvraag (op dat moment) niet doorgaan. In beide gevallen is het handig om te weten waar de meeste valkuilen zitten, en kun je de problemen voor zijn. Op deze pagina vind je nadere uitleg over de documenten en tips om deze in één keer goed aan te leveren. Het gaat hier niet om alle documenten maar de meest voorkomende.
Onze specialisten in de binnendienst zijn ook snel en makkelijk te bereiken op whatsapp via het telefoonnummer 0546544622 of klik hier als u op uw mobiele telefoon zit.
Je hypotheekaanvraag verloopt het snelst als je de documenten direct op de juiste manier aanlevert:
Want een goed begin is ten slotte het halve werk.
Bankafschrift / Printscreen bankrekening is benodigd voor het aantonen van het incassonummer waarvan de hypotheeklasten worden geïncasseerd. Het is niet nodig alle af- en bijschrijvingen van een gehele maand te uploaden. Graag alleen de eerste pagina van het gedownloade overzicht uploaden. Meer informatie is niet nodig.
Via internetbankieren kan je een printscreen maken of een digitaal afschrift downloaden. Hier vind je een stappenplan voor het downloaden van afschriften voor: ABN Amro (app), ING, Rabobank , SNS Bank , Regiobank, ASN Bank, Triodos Bank, Van Lanschot, Knab.
Voorbeeld schermafdruk bankafschrift Stappenlan downloaden bankafschriftWil je een eigen huis kopen of uw hypotheekoversluiten? En heb je geen vast contract? De perspectiefverklaring biedt uitkomst! De perspectiefverklaring is speciaal voor flexmedewerkers en gaat uit van jouw kansen op de arbeidsmarkt. Aan de hand van een speciale scan, jouw dossier en een persoonlijk gesprek kijken we of jij de komende jaren voldoende uitzicht hebt op werk. Dus of de kans groot is dat jij aan het werk blijft en jouw hypotheek kunt blijven betalen. Zijn die kansen goed? Dan krijg jij van ons een perspectiefverklaring, zodat jij een hypotheek kunt aanvragen. Hieronder ziet u een stappenplan van Randstad en een voorbeeld perspectiefverklaring van Randstad.
Bekijk de stappenplan Randstad voorbeeld perspectiefverklaring RandstadIn Nederland werken steeds meer mensen op flexibele basis. Vier van de tien werkenden in Nederland hebben geen vast contract. En toch kom je zonder vast contract maar moeilijk in aanmerking voor een hypotheek. Met een perspectiefverklaring komt een eigen woning voor een flexwerker een stap dichterbij.
De perspectiefverklaring kijkt naar de toekomstige mogelijkheden van de flexwerker om een inkomen te vergaren. De verklaring is gebaseerd op een (data)analyse van de arbeidsmarktpositie van de aanvrager. Daarnaast hechten hypotheekverstrekkers ook belang aan het eigen oordeel van uitzendbureaus over de (toekomstige) inzetbaarheid van de uitzendkracht. Daartoe behoort onder andere een kritische blik op het cv, werkervaring, referenties, eerdere beoordelingen en persoonlijke gesprekken. Uitzendkrachten moeten minimaal een jaar via één en hetzelfde uitzendbureau aan het werk zijn om een beroep te kunnen doen op de perspectiefverklaring.
Ik werk als uitzendkracht al langer bij dezelfde inlener maar nog niet lang genoeg via het huidige uitzendbureau (52 weken) om een Perspectiefverklaring te kunnen krijgen. Is daar wat aan te doen?
Een perspectiefverklaring mag alleen worden afgegeven door een uitzendonderneming die in het register van de Stichting Perspectiefverklaring staat. Het register is op deze website te raadplegen. Neem in ieder geval contact op met de intercedent van de uitzendonderneming waarbij u werkzaam bent. De intercedent kan u vertellen of de uitzendonderneming is geregistreerd bij de Stichting Perspectiefverklaring en hoe het proces verder verloopt
Onderstaande hypotheekverstrekkers ondersteunen het initiatief van de Stichting Perspectiefverklaring en accepteren perspectiefverklaringen die door in het register opgenomen uitzendondernemingen zijn afgegeven.
ABN AMRO
Aegon
Allianz
Argenta
ASR WelThuis
BLG Wonen
De Volksbank
Florius
Hypotrust Hypotheken
ING
Nationale Nederlanden
NIBC Direct
Obvion
Rabobank
Reaal
Regiobank
Robuust Hypotheken
SNS
Triodos Bank
Vista Hypotheken B.V.
Banken vragen verschillende stukken op als je een nieuwe hypotheek afsluit. Bijvoorbeeld een loonstrook, werkgeversverklaring of paspoort. Dat klinkt vrij logisch want een bank heeft nu eenmaal stukken nodig om de hypotheekaanvraag te kunnen beoordelen. Maar waarom wil de bank in hemelsnaam je aangifte inkomstenbelasting van 2012 of jaaropave van 2012 zien? Het is inmiddels geen 2012 meer. Wie heeft er nou nog een aangifte of jaaropgave van zo lang geleden. En waar is die dan voor nodig?
Je kunt een jaaropgave 2012 altijd opvragen bij de bank. Niet alle banken kunnen het jaaroverzicht van 2012 nog aanleveren. Wees niet getreurd. Er is nog een 3e oplossing. Deze bespreekt de binnendienst van Financiele Rekenkamer graag met uw. Dit is namelijk de laatste inkomstenbelasting. Hier staat namelijk een zin in ” heeft u deze lening afgesloten voor 31-12-2012″ als deze op ” ja ” dan is deze ook toereikend.
Maar wat nu als je geen belastingaangifte 2012 meer hebt? Want zo gek is dat niet. De meeste mensen bewaren 5 jaar lang dit soort documenten. Helaas biedt de belastingdienst dan ook geen hulp. Als je inlogt bij de belastingdienst, zul je namelijk zien dat ook deze zich houdt aan de 5 jaars bewaartermijn. En dus is je laatste aangifte die je kunt downloaden die van 2013. En daar heb je dus niks aan.
Bellen naar de fiscus dan maar. Want die moeten de aangifte van 2012 toch nog wel hebben? Ja hoor, die hebben ze. Het probleem alleen is dat het 8 weken kan duren voordat je deze ontvangt. En vaak is dat te laat want de hypotheek moet geregeld worden. Een jaaropgave 2012 van uw hypotheek destijds is ook toereikend.
Als je een hypotheek had op 31-12-2012 en nu een nieuwe hypotheek afsluit, dan kun je gebruik maken van het overgangsrecht. Dat betekent dat je in aanmerking komt voor hypotheekrenteaftrek, maar zonder dat je een annuïtaire of lineaire hypotheek hebt. Dus je kunt je betaalde rente nog steeds terugvragen, ondanks dat je een aflossingsvrije of een (bank)spaar hypotheek hebt. Met een kopie van de aangifte of jaaropgave 2012 kun je aan de geldverstrekker aantonen dat je toen een eigenwoningschuld had en hoe hoog die was.
Het is een slechte zaak dat de fiscus regels bedenkt, waarbij het onmogelijk is om van diezelfde fiscus de benodigde informatie te ontvangen om te kunnen voldoen aan die regels. Voor veel mensen is het erg belangrijk dat ze de hoogte van de hypotheek van 2012 aan kunnen tonen. En die gegevens zouden mensen gewoon online bij de fiscus op kunnen vragen. Leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker.
Als legitimatiebewijs is een paspoort of identiteitskaart benodigd. Klik onderstaand op voorbeeld legitimatiebewijs hoe het beste uw legitimatiebewijs kunt scannen en toesturen. achterzijde hoort ook bij het legitimatiebewijs. Bij een paspoort staar hier namelijk uw BSN-nummer vermeld en bij de identiteitsbewijs staat op de achterzijde meer informatie.
Voorbeeld schermafdruk bankafschriftAls je ooit gescheiden bent, moet je dit aangeven in je hypotheekaanvraag. Dit geldt ook voor ontbinding van een geregistreerd partnerschap. Dit (kan) gevolgen hebben bij je hypotheekaanvraag. Denk aan (partner)alimentatie , pensioenverdeling(en)
De volgende documenten zijn benodigd bij een scheiding:
In een echtscheidingsconvenant worden de gevolgen van de echtscheiding vastgelegd, denk hierbij aan alimentatie, schulden, verdeling van de spullen en gezag. Dit document geldt is in principe alleen van toepassing op de ex-partners.
Het is van belang dat je het volledige echtscheidingsvonnis (Uitspraak van de rechter) aanlevert. Dit is de uitspraak van de rechter. Bij Financiele Rekenkamer is het pas mogelijk om een offerte aan te vragen als het vonnis rond is. Zijn er meerdere vonnissen geweest? Let er dan op dat je deze allemaal aanlevert.
Uit dit stuk blijkt wanneer de scheiding definitief is ingeschreven bij de burgerlijke stand. Wij kunnen al een offerte voor je aanvragen zonder dat dit document er is. Houd er wel rekening mee dat je pas een akkoord krijgt van de geldverstrekker zodra je dit document hebt aangeleverd.
Dit document is benodigd als jullie uit elkaar gaan en een van de partners het huis overneemt. De vertrekkende partner wordt dan ontslagen van hoofdelijke aansprakelijkheid voor de hypotheekschuld.
Waarom is akte van verdeling nodig?
Als na relatiebeëindiging één van de partners in de woning wil blijven wonen, dan moet het huis aan die partner toebedeeld worden. Wettelijk gezien is daarvoor een notariële akte vereist, omdat het om een onroerende zaak gaat. Deze (concept) akte van verdeling zal dan ook altijd worden opgevraagd door een geldverstrekker bij ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid.
Bij je adviseur kun je een modelformulier voor deze overeenkomst opvragen. Hij of zij kan je ook verder helpen met de inhoud van dit document.
Daarnaast is het nodig om ook een kopie van het legitimatiebewijs en een bankafschrift van de schenker(s) of lener(s) aan te leveren.
Zijn op de overeenkomst de volgende gegevens te zien?
Op Mijn Belastingdienst kun je online de aangifte inzien en opslaan. Nadat je bent ingelogd met DigiD kun je de aangifte opslaan als pdf.
Ben je ondernemer? Dan kun je de aangifte eventueel ook opvragen bij je accountant of belastingadviseur.
Uitleg IB aangifte in stappen bekijken
Let er op dat u de aangifte inkomstenbelasting download en niet de aanslag inkomstenbelasting.
Via dit document van het UWV kun je je arbeidsverleden opvragen. In de link staat een uitgebreide omschrijving hoe het document gedownload kan worden.
Het UWV houdt van werknemers het arbeidsverleden bij. Hoe meer jaren je hebt gewerkt, hoe langer er recht bestaat op een uitkering uit de werknemersverzekeringen, zoals de Werkloosheidswet (WW) of de wet Werk & Inkomen uit Arbeidsvermogen (WIA). Deze informatie is voor ons van belang om een goede inschatting van jouw financiële situatie (nu en in de toekomst) te kunnen maken.
Is het document niet ouder dan 3 maanden? Bent u op dit moment in diens voor minimaal 3 maanden?
De geldverstrekker wil graag uw volledige pensioenopbouw kunnen bekijken. Daarom vraagt Financiele Rekenkamer om een overzicht van Mijnpensioenoverzicht.nl. Hier vindt u niet alleen wat u heeft opgebouwd bij uw werkgever, maar staat ook uw AOW-pensioen. Een overzicht van uw pensioenfonds zoals ABP of een Uniform Pensioen Overzicht (UPO) is daarom niet voldoende.
Via de website mijnpensioenoverzicht.nl kun je inloggen met DigiD. Vul de gevraagde gegevens in en klik door tot aan het overzicht. Uiteindelijk kun je rechtsboven “Download gegevens” aanklikken en het overzicht in pdf downloaden (géén printscreen) of klik voor stappenplan op de onderstaande knop.
Uw pensioenoverzicht mag maximaal drie maanden oud zijn. Alleen met een recente specificatie kan uw kredietverstrekker zien wat op dit moment uw pensioeninkomen is. Zorg er daarom voor dat de datum van het overzicht duidelijk leesbaar is.
De jaarrekening wordt normaal gesproken opgemaakt door een accountant of administrateur. Alleen in uitzonderingssituaties kan er gebruik gemaakt worden van een eigen administratie. Overleg met je adviseur als dat het geval is. Vanaf 1 januari 2019 is gebruik van de Inkomensverklaring Ondernemer verplicht,het inkomen aantonen met IB-aangiftes van de afgelopen 3 kalenderjaren is dan niet meer mogelijk.
Voorbeeld hoe een inkomensverklaring Ondernemer er uit zietVraag via je adviseur een Inkomensverklaring Ondernemer aan, dan weet je binnen 5 werkdagen (na aanlevering van een compleet dossier) waar je aan toe bent wat betreft het inkomen waarmee je hypotheekaanvraag (met NHG) getoetst wordt. Of je regelt het helemaal zelf.
Ben je minimaal 12 maanden ondernemer en wil je een hypotheek met NHG aanvragen, laat dan een Inkomensverklaring Ondernemer opstellen door een van de door ons geselecteerde Rekenexperts. Sinds 1 februari 2019 zijn dat:
De kosten voor een Inkomensverklaring Ondernemer zijn afhankelijk van de ondernemingsvorm. De bedragen staan in de opdrachtbevestiging.
Je inkomen wordt vastgesteld op basis van het gemiddelde inkomen over de laatste drie kalenderjaren. Dit mag een combinatie zijn van inkomsten uit dienstbetrekking en zelfstandig ondernemerschap. Inkomsten uit sociale uitkeringen worden buiten beschouwing gelaten. Verder mag je maximaal 1 kalenderjaar geen inkomen hebben gehad. Het gemiddelde wordt in dat geval nog steeds over drie jaar berekend.
Heb je in het laatste jaar minder verdiend dan het gemiddelde inkomen? Dan geldt het laatste jaar. Tot slot wordt gekeken naar het lopende boekjaar. Het actuele inkomen moet minstens in lijn zijn met het gemiddelde.
Na ontvangst van de getekende opdrachtbevestiging en alle benodigde stukken in pdf-formaat stelt de expert binnen vijf werkdagen het inkomen vast, dat wordt vastgelegd in de Inkomensverklaring Ondernemer. Dit document wordt in pdf-formaat per mail naar je toegezonden.
Vanaf de dagtekening van de inkomensverklaring is dit document zes maanden geldig. Binnen deze termijn kan een geldverstrekker op basis van dit document je toetsinkomen vaststellen voor een hypotheekaanvraag en op basis daarvan (en andere acceptatiestukken) jou een hypotheekofferte (een bindend aanbod) doen.
De hieronder genoemde documenten zijn nodig voor het op de juiste wijze kunnen vaststellen van een bestendig
ondernemersinkomen.
Alleen indien van toepassing
Extra vragen:
Let op
Aanvragen voor 1 april kunnen volstaan met concept cijfers van het voorgaand jaar. Aanvragen na 1 april dienen te beschikken over de definitieve cijfers. Uitsluitend complete dossiers kunnen in behandeling worden genomen. Indien nodig kunnen wij aanvullende informatie bij je opvragen.
Wij kunnen voor u de aanvraag indienen bij 1 van de Rekenexperts :
Wij werken zelf veel met Overviewz en hebben hier dan ook een aanstelling bij. De prijzen hiervoor zijn:
Tarieven overviewz: (genoemde prijzen zijn exclusief BTW)
Een standaardformulier voor de werkgeversverklaring is beschikbaar in de downloads. Je kunt je werkgever vragen om dit in te vullen. Zorg er altijd voor dat je het meest recente model van de werkgeversverklaring gebruikt.
De geldverstrekker heeft een werkgeversverklaring nodig om te beoordelen of de gewenste lening past op je inkomen en om te zien wat voor dienstverband je hebt. Ook als je een contract voor onbepaalde tijd hebt, is een werkgeversverklaring benodigd. In de werkgeversverklaring staat namelijk recentere en andere informatie dan in je arbeidscontract (bijvoorbeeld je huidige salaris en of je schulden hebt bij je werkgever).
Zorgt u altijd voor dat u de laatste model werkgeversverklaring laat invullen door uw werkgever. Wilt u zeker zijn dat u altijd de meest recente werkgeversverklaring heeft? download dan de werkgeversverklaring via de downloadsectie of via de NHG website.
Zoals we al eerder noemden bij het kopje ” waar kan ik opletten? ” hierboven. Ligt de problemen hier vooral bij het opgegeven loon. Hier hebben we nog een kleine aanvulling: Wanneer je extra inkomsten als bonussen en een 13e maand opgeeft, moeten deze door je werkgever aangemerkt zijn als structureel met een voetnoot.
Is dit niet het geval, kunnen we deze inkomsten niet meenemen. Ga je er in jouw hypotheekaanvraag wel vanuit dat je deze inkomsten hebt, kunnen er problemen ontstaan.
Check ook of je bruto jaar salaris goed is ingevuld. Krijg je maandelijks je salaris gestort? Dan is je totale bruto jaar salaris 12 keer je maandelijkse uitbetaling. Krijg je elke vier weken betaald? Dan moet je jouw salaris 13 keer vermenigvuldigen
Belangrijk is dat de gegevens die je invult overeenkomen met je persoonlijke gegevens, en de gegevens op je loonstrookje.
Is dit niet het geval? Dan wordt je werkgeversverklaring afgewezen.
Een werkgeversverklaring mag niet ouder zijn dan drie maanden op datum van je hypotheekofferte.
Begin op tijd, maar niet té vroeg met het aanvragen van een werkgeversverklaring.
Voor veel mensen in loondienst is er een sneller, beter en betrouwbaar alternatief voor de werkgeversverklaring: ” de Inkomensbepaling Loondienst “. U vind op deze pagina onder dit kopje meer informatie hierover.
Dit is een methode met een berekening gebaseerd op je UWV verzekeringsbericht. Dit document kan je gewoon downloaden uit je ‘MijnUWV’. Je bent op deze manier niet meer afhankelijk van je werkgever. Dat scheelt tijd en gedoe en kan ik in sommige gevallen lager uitvallen (bijv. u heeft net een loonsverhoging gehad)
We willen je informeren dat banken nu ook een digitaal verbouwingsspecificatie accepteren, die automatisch digitaal ondertekend is. Het invullen van een digitaal verbouwingsspecificatie biedt het voordeel dat fouten vrijwel uitgesloten zijn. Je kunt het digitaal verbouwingsspecificatie invullen via verbouwingsopgave.nl
Vaak wordt deze verbouwingsspecificatie door klanten van een verbouwingshypotheek niet goed ingevuld. Dit kan leiden tot vertraging van de hypotheekaanvraag en soms zelfs tot extra kosten. Hier ben jij als klant de dupe van, maar taxateurs en tussenpersonen willen dit natuurlijk ook niet.
Daarom is er met taxateurs en tussenpersonen deze tool ontwikkeld. Door het beantwoorden van een paar vragen wordt de verbouwingsspecificatie voor jou automatisch ingevuld. Geheel gratis.
Indien het een oversluiting van een bestaande hypotheek betreft of u neemt een overbrugging in uw nieuwe hypotheek dan heeft u dit document nodig. Dit document is noodzakelijk om bij de nieuwe geldverstrekker aan te tonen hoe hoog uw schuld is. Daarom mag het document maximaal 1 maand oud zijn vanaf offertedatum. Heeft u een gekoppelde opbouwproduct? stuurt u dan ook een recent waardeoverzicht hiervan mee.
Meestal kunt u inloggen en een recent document downloaden of een printscreen van maken. Bij het oversluiten dient de boeterente opgevraagd te worden. Dit gebeurd meestal in het begin traject om dit overzicht staat namelijk ook uw huidige hypotheek. Dit volstaat ook.
Ieder krediet beperkt je leencapaciteit. Dit kan een lening zijn, maar ook een creditcard of de mogelijkheid om rood te staan op je betaalrekening. Het maakt hierbij niet uit of je momenteel gebruik maakt van een krediet. Om een overzicht te krijgen van je kredietstatus doet de geldverstrekker altijd een BKR-toets bij een hypotheekaanvraag.
Bij het BKR (Bureau Krediet Registratie) kun je kosteloos opvragen welke kredieten er op jouw naam geregistreerd staan. De inzage kan nu ook digitaal. Klik voor de stappenplan hieronder voor meer uitleg.
Zo’n 11 miljoen mensen staan bij Stichting BKR geregistreerd. Alleen leningen met een waarde van € 250,- of hoger staan bij Stichting BKR geregistreerd. In deze gevallen wordt je krediet bij ons geregistreerd:
Klik hier voor meer informatie mb.t. de soort registraties.
Je gaat aanzienlijk minder lenen dan op basis van je inkomen mogelijk is. Verder weet je zeker dat je nooit te maken hebt gehad met betalingsachterstanden.
Het toekennen van een hypotheek of andere nieuwe lening hangt van verschillende factoren af. Kredietverstrekkers kijken altijd welke leningen je hebt en of deze passen bij je portemonnee. En dus kijken ze naar je inkomen en je vaste lasten. Als een kredietverstrekker in jouw registratieoverzicht ziet dat je (in het verleden) betaalachterstanden hebt (gehad), kan hij besluiten om geen of een lager krediet te verstrekken. Zo heeft de kredietverstrekker meer zekerheid dat je de lening aflost en is de kans kleiner dat je betaalproblemen krijgt.
Een achterstandsmelding bij BKR krijg je niet zomaar. We geven je enkele tips:
Kortom: onbetaalde rekeningen zorgen voor stress en dragen niet bij aan uw financieel welzijn. Laat deze stress zich niet vertalen in niets doen maar onderneem altijd actie.
Vanaf 1 februari registreert BKR ook zakelijke kredieten. De registratie geldt voor leningen die een ondernemer afsluit voor zijn bedrijf waarbij de kredietnemer hoofdelijk aansprakelijk is. De kredietnemer is hoofdelijk aansprakelijk voor de geldlening, wanneer hij het krediet afsluit binnen zijn eenmanszaak, vof, of als beherend vennoot van een commanditaire vennootschap. Alleen kredieten boven €1.000 worden geregistreerd. De codering van deze lening valt onder ZK (zakelijk krediet). In het CKI wordt de hoogte van de zakelijke lening niet geregistreerd. Een kredietverstrekker kan de actuele hoogte bij de kredietnemer zelf opvragen door inzage te vragen in de (tussentijdse) jaarcijfers of door het opvragen van een actueel dagafschrift.
Een taxatie is een bepaling van de verkoopwaarde van een woning door een deskundige. Er wordt daarbij onder andere rekening gehouden met het type huis, de grootte, de staat van onderhoud en de ligging.
De waarde van de woning kan ook noodzakelijk zijn voor de maximaal aflossingsvrije deel dat u kunt opnemen. Voor informatie kunt u hiervoor contact met uw adviseur opnemen.
De taxatiewaarde van een bestaande woning is nodig voor het verkrijgen van een hypotheek. In sommige gevallen bij sommige geldverstrekker volstaat een WOZ-waarde. Hier zitten wel aantal eisen aan vast waaronder bijv. geen NHG , schuldmarktwaarde verhouding is onder een bepaalde percentage.
Ons kantoor vraagt uw taxatierapport aan. Wij doen dit via het NWWI systeem. Hier zal een taxateur worden geslecteerd binnen een straal van 20 km
Een taxatierapport kost ongeveer tussen de 650 en 850 euro. De prijs hangt af van de prijs van de taxateur, woonplaats, type woning en of er verbouwing is.
Inkomen uit bedrijf of zelfstandigheid | |
Soort inkomen | Benodigd document |
ZZP’er of DGA |
Klik hiervoor op ” jaarstukken onderneming ” op deze pagina voor meer informatie. |
Benodigde stukken bij inkomen uit loondienst | |
Soort inkomen | Benodigd document |
Vast dienstverband |
|
Tijdelijk dienstverband |
|
Tijdelijk dienstverband zonder intentieverklaring |
|
Flexibel dienstverband |
|
Toekomstig dienstverband |
|
Toekomstige inkomensverhoging |
|
Perspectiefverklaring |
|
In dienst bij familie |
|
Jaarlijkse uitkering (bonus, tantième, winstuitkering) mits structureel |
|
Inkomensbepaling loondienst |
|
Benodigde stukken bij inkomen uit sociale uitkeringen | |
Soort inkomen | Benodigd document |
Arbeidsongeschiktheidsuitkering (IVA, WAO, WAZ, WAJONG) |
|
Benodigde stukken bij (nabestaande) pensioen, AOW en ANW | |
Soort inkomen | Benodigd document |
AOW (Huidig) |
|
Ouderdomspensioen |
|
ANW |
|
Nabestaandenpensioen |
|
(Toekomstige) lijfrente |
|
Benodigde stukken bij toekomstig pensioeninkomen | |
Soort inkomen | Benodigd document |
Toekomstig pensioen/AOW |
|
Toekomstige lijfrente (ingangsdatum binnen 3 maanden) |
|
Bent u korter dan < 3 maanden in dienst? Graag extra document aanleveren :
(Zodra u deze kunt overhandigen wordt uw inkomen gezien als vast loondienstverband)
en anders :
Wat is de perspectiefverklaring?
De perspectiefverklaring kijkt naar de toekomstige mogelijkheden van de flexkracht om een inkomen te vergaren. De verklaring is gebaseerd op een (data)analyse van de arbeidsmarktpositie van de aanvrager. Daarnaast hechten geldverstrekkers ook belang aan het eigen oordeel van uitzendbureaus over de (toekomstige) inzetbaarheid van de uitzendkracht. Daartoe behoort onder andere een kritische blik op het cv, werkervaring, referenties, eerdere beoordelingen en persoonlijke gesprekken. De perspectiefverklaring heeft bij grote hypotheekverstrekkers dezelfde waarde als een werkgeversverklaring.
De uitzendondernemingen die voldoen aan de eisen om een perspectiefverklaring uit te geven worden bijgehouden in een register. Het register vindt u HIER
Voor meer informatie kijk onder het kopje ” Jaarstukken onderneming ” op deze pagina.
Neem contact met ons op via het onderstaande nummer:
+31 546 544 622
Heeft u vragen? WhatsApp ons!
Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie
De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.